вівторок, 11 жовтня 2016 р.

Вимоги до ведення та перевірки учнівських зошитів

    

  Вимоги до ведення та перевірки учнівських зошитів
Українська мова, українська та світова література

     Кількість і призначення учнівських зошитів

    1. Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:

  5-9 класи - по два зошити;
10-11 класи - по одному зошиту.
2. Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту


3. Кількість робочих зошитів з української літератури - по одному в кожному класі
4.Для контрольних робіт з української та світової літератури в усіх класах використовують по одному зошиту.
5. Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним берегом) на 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах зошит для навчальних робіт може бути більшим за обсягом).
5. Зошити для контрольних робіт мають зберігатися в школі протягом усього навчального року.

Порядок перевірки письмових робіт

1.  Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови перевіряють:

у 5-6 класах - двічі на тиждень;
у 7-9 класах - 2-3 рази на місяць;
у 10-11 класах - двічі на місяць.
2.  Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української та світової літератури перевіряють раз на місяць у кожному класі.
3.  Оцінку за ведення зошитів з української мови, української та світової літератури виставляють один раз на місяць у кожному класі окремою колонкою в журналі.
4. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови чи літератури, слід ураховувати такі критерії:
- наявність різних видів робіт;
- грамотність (якість виконання робіт);
- охайність;
- уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).
5. Ведення зошитів з української мови та літератури оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.

      Орфографічний режим

1. Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець).
2. Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
3. Дату класної, домашньої та контрольної роботи з української мови й літератури у 5-11 класах записують так: на першому рядку дату записують словами, а на другому - вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:
Сьоме лютого 
Класна робота
У 10-11 класах у зошитах з української  та світової літератури можливим є й інше оформлення: на першому рядку записують вид роботи, а на березі цього ж рядка зазначають дату цифрами, наприклад:
07.05.06 Класна робота
В інших класах дата й назва робіт з української та світової літератури оформлюються так, як і з української мови.
У зошитах для контрольних робіт з української мови та літератури усіх класах записується дата й лише назва роботи, наприклад:
Сьоме лютого
Читання мовчки
4. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
5. Зразок підпису зошита:
Зошит
для робіт з української мови
учня 5 А класу
СЗШ №17 м.Харкова
Захарченка Сергія
Зошит
для контрольних робіт
із української літератури
учениці 7 В класу
Іванівської НСЗШ
Усенко Олени
6. Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором).


З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Види та кількість контрольних робіт з української літератури
1.1. Кількість та зміст контрольних робіт з української літератури визначається вчителем відповідно до програм з української  літератури та календарно-тематичних планів, але не може бути менше у 5-9 кл.  п’яти (у 5 класі) – шести на рік; у 10-11 кл. – не менше шести (рівень стандарту, академічний рівень) або  восьми на рік (профільний рівень).
1.2.   Основними видами контрольних робіт з української літератури є:
         - тест;
         - розгорнуті відповіді на запитання;
         - твір.
2. Кількість і призначення учнівських зошитів
2.1. Кількість робочих зошитів з української літератури – по одному в кожному класі.
2.2. Для контрольних робіт з української літератури в усіх класах використовують по одному зошиту.
2.3. Зошити для контрольних робіт  мають зберігатися в школі протягом  усього навчального року.
3. Порядок перевірки письмових робіт  
3.1. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української літератури перевіряють раз на місяць у кожному класі. Оплата за перевірку зошитів для навчальних класних і домашніх робіт з української літератури має здійснюватися відповідно до п. 37 «Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти», що затверджена наказом Міністерства  освіти України від 15.04.1993 р. № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 27.05.1993 р. за № 56. 
3.2. Оцінку за ведення зошита з української літератури виставляють у кожному класі окремою  колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.
3.3. Виставляючи оцінку за ведення зошита з літератури, учитель  обов’язково перевіряє кілька робіт з метою виставлення аргументованої, об’єктивної оцінки, кількість цих робіт визначає на власний розсуд (але не менше двох на місяць). Надпис  «Зошит», як і записи інших форм контролю, роблять у формі називного відмінка (а не «за зошит»; Ісеместр (а не «за І семестр») і т.д.
3.4. Оцінка за контрольний твір є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють в колонці з датою написання роботи, надпис в журнальній колонці  «Твір»  не робиться.
         Без дати виставляють оцінку за читання напам'ять поетичних або прозових творів (надпис в журнальній колонці – «Напам'ять»), з метою накопичення оцінки за читання учнями напам’ять до виставлення найближчої тематичної.      
  Відповідно до  наказу МОН України від 05.05. 2008 р.  № 371 ,,Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти” (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України № 13-15. –  2008) тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольних робіт, не відводячи на це окремого уроку.
         Тематичне оцінювання визначає рівень навчальних досягнень з певної літературної теми (частини теми, сукупності тем). Тематичний бал виставляють за результатами поточного оцінювання, враховуючи всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Тематичний бал не підлягає коригуванню.
         Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконував(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом «Тематична» виставляється н\а (не атестований(а)).
          Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок і має бути наближеним до середнього арифметичного від суми балів тематичного оцінювання літературних знань.
         Отже, за І семестр, наприклад, у 9 класі з кількістю 2 годин на тиждень, семестровий бал виводять на основі трьох тематичних. При цьому слід враховувати динаміку особистих навчальних досягнень учнів з предмета, важливість теми (тривалість її вивчення, складність змісту, ступінь узагальнення матеріалу тощо), але завжди на користь учня.
Наприклад, за відсутності однієї тематичної оцінки (учень був не атестований  (н\а) з поважної причини) семестровий бал має виставлятися на підставі наявних тематичних оцінок на користь дитини, з урахуванням самостійного засвоєння нею матеріалу попередньої теми, за яку виставлено «н/а».
         Якщо учень з поважної причини був відсутній на шкільних заняттях більше половини навчального часу в семестрі і має лише 1 тематичну оцінку або не має тематичних оцінок взагалі, такий учень не може бути атестований за семестр. Напроти прізвища такого учня в колонці І семестр   має стояти запис – не атестований(а) – (н\а). Семестрова оцінка може підлягати коригуванню.
         Підвищення семестрової оцінки учнями:
         - 9-х класів – не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою;
         -10-11-х  класів – не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою ,,За особливі успіхи у навчанні” та срібною „За успіхи у навчанні” медалями.


Немає коментарів:

Дописати коментар